loading...
لوازم خانگی
lavazemkhanegi بازدید : 23 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، این روزها افزایش بی‌سابقه قیمت اجناس و اوضاع آشفته‌بازار به بازار لوازم‌خانگی نیز کشیده شده و اوضاع بازار کالاهای صنعتی ازجمله لوازم‌خانگی خوب نیست و عدم نظارت‌ها بر آن عاملی شده تا مصرف‌کنندگان، سرگردان از خرید در پی افزایش قیمت‌ها باشند.

روند صعودی قیمت انواع لوازم‌خانگی، عاملی شده تا رکود در خریدوفروش لوازم‌خانگی وارد فاز جدیدی شود و تولیدکنندگان عوامل مختلفی را دلیل این افزایش قیمت‌ها می‌دانند.

در این شرایط با غلامرضا تفتی رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی در استان قم به گفت‌وگو پرداخته‌ایم و نظرات وی در خصوص دلایل این افزایش قیمت‌ها جویا شده‌ایم که در ادامه می‌آید.

غلامرضا تفتی در این رابطه اظهار داشت: کمبود مواد اولیه در بخش‌های مختلف، عدم قیمت‌گذاری به‌موقع و افزایش دستمزد در بخش تولید ازجمله مهم‌ترین عوامل مختلف دخیل در افزایش قیمت‌های بخش لوازم‌خانگی هستند.

نبود نظارت کافی بر تولید داخل طی چند ماه گذشته

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی استان قم با بیان اینکه این افزایش قیمت‌ها هیچ‌وقت به نفع مردم و کسبه نبوده و مشکلات خاصی برای تولیدکنندگان به وجود می‌آورد، گفت: همچنین برخی از تولیدکنندگان از وضعیت بازار سوءاستفاده می‌کنند چراکه بسیاری از کالاها را در بخش خانگی در داخل نمی‌توانیم تأمین کنیم؛ درنتیجه به دلیل بالا بودن تقاضا قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر نبود نظارت کافی بر تولید  داخل طی چند ماه گذشته ابراز کرد: بسیاری از کارخانجات کالا به میزان نیاز درخواست بازار ندارند که تحویل دهند و کالاها را به‌صورت سبدی می‌فروشند.

تفتی افزود: اینکه بگوییم از سال 97، ده درصد افزایش قیمت دهید به‌هیچ‌عنوان عقل اقتصادی آن را نمی‌پذیرد؛ از طرف دیگر به علت وجود نگرانی مردم به دلیل افزایش روزبه‌روز قیمت‌ها، یک ولع خرید کاذب در بازار ایجادشده است.

ایجاد ولع خرید کاذب در بازار

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی استان قم ورود کالا به‌صورت غیررسمی به کشور را تابع نوسانات ارز و دلار دانست و تأکید کرد: عده‌ای هم که کالاها را در انبارها نگه‌داشته‌اند به‌صورت قطره‌چکانی به بازار عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در داخل بهترین وسایل خانگی را تولید می‌کنیم اما بازهم رغبت مردم به سمت خرید کالاهای خارجی است، درحالی‌که هیچ تفاوتی بین کالای داخلی و خارجی نیست و حتی کیفیت کالای داخلی گاهاً بهتر از کالای خارجی است و بسیاری از برندهای ایرانی قابلیت صادرات دارد اما مردم کمتر اعتماد می‌کنند.

تفتی ادامه داد: علت اعتماد پایین‌تر مردم این است که درگذشته تنوع تولید کالا نداشتیم و مردم رغبت چندانی به خرید کالای داخلی نداشتند اما با آمدن رقیب در بازار عرضه تولید بالا رفته و کیفیت‌ها تفاوت کرد؛ درگذشته شرکت‌ها در ارائه خدمات پس از فروش با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودند اما الآن به شرکت‌ها می‌گوییم به فکر خدمات پس از فروش هم باشید.

عرضه کالاها به صورت قطره‌چکانی در بازار

رئیس اتحادیه لوازم‌خانگی استان قم با اشاره به سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان ایرانی در گران‌تر فروختن کالا به دلیل نداشتن رقیب در بازار خاطرنشان کرد: باید روی فرهنگ ایرانی و کالای خوب ایرانی بیشتر کارکنیم تا تولیدات داخل به فروش برسند.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید گفت: باید جهش تولید واقعی در کشور داشته باشیم و باید با هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری واقعی تنها در بخش‌هایی که کمبود داریم اجازه واردات بدهیم.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 24 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: در واحدهای صنفی کالا موجود است، اما به دلیل قیمت‌های بالا خریدار کمتر مراجعه می‌کند.وی گفت: با توجه به ممنوعیت واردات، باید با تولید داخل جایگزین شود و اگر این کار صورت نگیرد به ناچار واحدها از جای دیگر کالای خود را تامین می‌کنند.

پازوکی بیان کرد: اگر تولید کافی و رقابت وجود داشته باشد هم قیمت کاهش می‌یابد و هم همانند دو سال قبل، شرکت‌ها با طرح‌های مختلف کالا را ارائه می‌کنند.رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: دو سال قبل با سرمایه ۵۰ میلیون تومانی یک فروشگاه ۳۰ متری لوازم خانگی پر از کالا می‌شد، اما اکنون این مبلغ به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت ماشین لباسشویی داخلی به ۱۰ میلیون رسیده و هیچ فردی درباره این افزایش از تولیدکنندگان سئوال نمی‌کند.
پازوکی افزود: با افزایش قیمت‌ها حداقل ۴۰ درصد تقاضا در بازار لوازم خانگی با کاهش مواجه شده است.رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به شناسه دار کردن کالای لوازم خانگی گفت: در حال حاضر هیچ کالای داخلی بدون شناسه تولید نمی‌شود و با راه اندازی سامانه گارانتی نیز خریداران اطمینان خاطر بهتری برای خرید پیدا می‌کنند.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 29 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

عموما اکثر افراد بیشترین توجهی که در خرید کاشی های سرامیکی دارند بر طرح و نقوش آنها هست، اما با توجه کارکرد هریک از سرامیک ها باید تشخیص دهید که آیا متناسب با فضای شما هستند یا خیر؟ مطلب امروز را اختصاص داده ایم به ارزیابی ویژگی های کاشی سرامیکی، 

چند نوع سرامیک ساخته شده هست؟

برای طبقه بندی سرامیک ها آنها را به 4 طبقه تقسیم بندی می کنند، سرامیک هایی خرید کاشی تکسرام که دارای لایه ای درخشان بر روی خود هستند به پنج نوع و سرامیک های که مات هستند به 4 گروه طبقه بندی می شوند. بر روی هر یک از سرامیک های مورد نظر اطلاعاتی در مورد درجه، PEI، جذب آب، ضریب اصطکاک، مقاومت در برابر یخ‌زدن، و چندرنگی وجود دارد که در واقع از مهمترین ویژگی های کاشی سرامیک ها بوده و باید در زمان خرید به آنها دقت کنید.

درجه رنگ کاشی سرامیکی به چه معنهست؟

تا حالا شنیده اید که می گویند فلان سرامیک درجه یک بوده و دیگری درجه 2 و 3 هست؟ در واقع نخستین نکته مهمی که باید به آن توجه کنید درجه بندی سرامیک ها هستند، هرچه درجه کیفیت سرامیک پایین تر باشد بها پایین تری نیز خواهند داشت. سرامیک هایی که برای کف مصرف می شوند عموما باید از درجه 1 و 2 گزینش شوند و درجه های پایین تر به عنوان کاشی های دیواری نیز مورد مصرف قرار میگیرند. نکته این بخش این هست که می توانید از کاشی های کف بر روی دیوارها هم مصرف کنید اما برای کف نباید از کاشی های دیواری بهره بگیرید. به علت مصرف فراوان از کاشی های کف نهایتا آنها را تا درجه 2 گزینش کنید.

lavazemkhanegi بازدید : 17 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش کاشی لند به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سالانه ۶۰۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در کشور تولید می‌شود که حدود ۶۰ درصد از این آمار متعلق به استان یزد است.

سلمانی ندوشن، مدیرکل گمرک استان یزد گفت: بیشترین کالای صادراتی استان یزد کاشی و سرامیک است که ۸۰ درصد سهم وزنی و ۳۵ درصد از سهم ارزشی صادرات استان یزد، کاشی و سرامیک است.

علمدار یزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم اظهار داشت: ۸۴ واحد تولید کاشی و سرامیک در استان فعالیت دارد.

علمداری یزدی از صادرات کاشی و سرامیک به بیش از ۴۰ کشور خبر داد و افزود: بیش از ۳۸ هزار نفر در کشور به صورت مستقیم در صنعت کاشی و سرامیک اشتغال دارند که ۵۰ درصد از این آمار در استان یزد است.

هر سال علاقه‌مندان زیادی از کشور‌های مختلف در نمایشگاه‌های بین المللی کاشی و سرامیک ایران حضور می‌یابند.

این در حالی است که ایران تا چند سال پیش در زمینه مواد اولیه و ماشین آلات صنعت کاشی و سرامیک به خارج از کشور وابسته بود، اما هم اکنون به صادرکننده مبدل شده و بیش از ۸۰ درصد از ماشین آلات این صنعت در داخل کشور ساخته می‌شود.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 23 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

 به گزارش کاشی لند به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرعامل واحد تولید کاشی گفت: این واحد تولید کاشی با نزدیک ۷۰۰ نیرو سالانه ۲۰ میلیون مترمربع انواع کاشی کف و کاشی بدنه تولید می‌کند.

مظلوم نژاد با بیان اینکه ۵۰ درصد تولیدات این واحد به کشور‌های همسایه صادر می شود افزود: با راه اندازی کوره هشتم با سه میلیون دلار سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر دیگر هم در این کارخانه فراهم خواهد شد.

 فرماندار میبد همچنین در این مراسم درخصوص احداث درمانگاه درجاده مزرعه کلانتر  رایزنی کرد و قرار شد هزینه ساخت این درمانگاه از سال آینده از سوی این واحد تامین شود.

حسین فلاح با اشاره به آبرسانی مستقیم از آب انتقالی به محلات درطرح هرمحله یک سقاخانه گفت: ۳۰ سقاخانه با معماری سنتی درمحلات میبد تا پایان سال ایجاد می‌شود تا شهروندان از آب شرب سالم برخوردار شوند.

فلاح افزود:امروز هم هیئت مدیره این واحد تولید کاشی و سرامیک تامین هزینه یک سقاخانه که مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان بود را برعهده گرفت.

منبع:
lavazemkhanegi بازدید : 27 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

برد الکترونیکی اصلی یخچال مغز دستور دهنده یخچال می باشد. زمانی که برد الکترونیکی به هر دلیلی مشکلی داشته باشد می تواند تاثیر خود را بر هر قطعه ای از یخچال بگذارد. و این تاثیر بستگی به این دارد که کدام بخش از برد الکترونیکی خراب شده است.

ممکن است بخشی که دما را از سنسور یخچال می گیرد خراب شده باشد. در این صورت حتی با تعویض سنسور هم مشکل برطرف نمی شود. این مشکل در یخچال های سامسونگ بیشتر دیده شده است.

همچنین ممکن است بخشی که به موتور یا کمپرسور یخچال دستور خاموش شدن می دهد ایراد داشته باشد و در نتیجه موتور یا کمپرسور به صورت یکسره کار کند و باعث تولید سرمای بیشتر در یخچال گردد و در نتیجه علت برفک زدن یخچال و یخ زدن میوه ها و مواد غذایی در یخچال گردد. برای حل مشکل کافی است حتما برد الکترونیکی تعویض یا تعمیر شود.

 عیوب بودن دریچه دمپر

دریچه دمپر (Damper) یخچال به فواصل زمانی که موتور  فروش یخچال بدون برفک یا کمپرسور یخچال کار می کند و سرما ایجاد می کند در یخچال باز می شود و سرمای تولید شده را وارد یخچال می نماید.

اگر دریچه دمپر مشکلی داشته باشد در بسته شدن آن اختلال ایجاد می شود و باعث می شود به مرور زمان سرمای بیشتری وارد یخچال گردد.

اگر این مشکل برطرف نشود دو حالت دارد:

دریچه دمپر کلا باز باشد.

دریچه دمپر کلا بسته باشد.

دریچه دمپر کلا باز باشد : سرمای بسیار زیادی وارد یخچال می شود و باعث می شود میوه ها و مواد غذایی در یخچال یخ بزنند.

دریچه دمپر کلا بسته باشد : در این صورت سرما وارد یخچال نمی شود و یخچال همیشه گرم خواهد بود. برای حل مشکل و داشتن یخچال بدون برفک کافی است تکنیسین تعمیرات یخچال حتما یخچال را بررسی و دریچه دمپر را تعویض نماید.

lavazemkhanegi بازدید : 23 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

داوود عبدالهی‌فرد اظهار داشت: افرادی که در خرید جهیزیه مشکل دارند بعضا به خرید لوازم دست دوم و گاها به خرید لوازم استوک که در کف نمایشگاه‌ها یا مغازه‌ها بوده‌اند روی می‌آورند.

در مورد خرید جهیزیه دست دوم اظهار کرد: بنیه مالی مردم ضعیف شده و قدرت خرید آنها کاهش پیدا کرده است و بسیاری نمی‌توانند به سراغ اجناس نو بروند. بنده با این موضوع مواجه شده‌ام که گاها خانواده‌ها برای خرید به سمساری‌ مراجعه می‌کنند و اذعان دارند که محصولات را برای جهیزیه خریداری می‌کنند.

منبع:

https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B5%D9%86%D8%A7%D9%81-68/153930-%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C?rssRedirect=c2hhaHJla2hhYmFyLmNvbQ%3D%3D

lavazemkhanegi بازدید : 23 چهارشنبه 06 اسفند 1399 نظرات (0)

محمدحسین اسلامیان در مورد وضعیت صادرات لوازم خانگی اظهار داشت: صادرات ما در حوزه لوازم خانگی بیشتر معطوف به بخاری، کولر و آبگرمکن است. ما در صورتی می‌توانیم صادرکننده موفقی باشیم و سهمی از بازار لوازم خانگی در کشورهای اطراف خود داشته باشیم که چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت بتوانیم با کشورهای دیگر در بازارهای خارجی رقابت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک ماشین لباسشویی ایرانی با برند خوب در بازار داخل حدود ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان قیمت دارد درحالی که در کشورهای حوزه‌های خلیج فارس، ماشین‌های لباس‌شویی با برندهای معروف با معیار دلار ۲۵ هزار تومانی، حدود ۶ میلیلون تومان هستند. ما اگر می‌خواهیم سهمی از بازار خارجی داشته باشیم باید بتوانیم با آنها رقابت کنیم یعنی هم‌جنس باکیفیت داشته باشیم و هم قیمت اجناس ما قابل رقابت باشد. نمی‌توانیم با برند معروفی که سال‌ها در این بازارها بوده و ماشین لباسشویی را با قیمت ۶ میلیون تومان می‌فروشد رقابت کنیم.

منبع:

https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B5%D9%86%D8%A7%D9%81-68/154068-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D9%84%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C?rssRedirect=c2hhaHJla2hhYmFyLmNvbQ%3D%3D

lavazemkhanegi بازدید : 21 دوشنبه 04 اسفند 1399 نظرات (0)

برای دسترسی آسان و حفظ زیبایی ظاهری یخچال، نمایشگر دیجیتال بر روی در یخچال‌ها قرار گرفته است. نمایشگر یک صفحه زیاد شفاف و حائز ال سی دی است، که کلیدهایی بر روی آن وجود دارد. هرکدام از قیمت یخچال معمولی اسنوا آن‌ها وظیفه خاصی را انجام می‌دهند. با پروا به این که وظیفه اصلی نمایشگر، تنظیم کارایی‌ و دمای یخچال است پس بنابراین اگر شما به احسان دمای یخچال خود را تنظیم کنید. از یخ زدن و فاسد شدن مواد غذایی خود در امان خواهید بود.

بدون پیشگفتار به سراغ آشنایی با پنل نمایش یا LCD یخچال فریزر می‌رویم تا با کارایی و کاربرد دکمه‌های دستگاه آشنا شویم. ناگفته نماند که پنل‌های نمایش به دو چهره دکمه‌ای و لمسی وجود دارند. هستی پنل لمسی در جهت کاربری بهتر مصرف کننده طراحی شده است. با ما به اتفاق باشید الی کاربرد هر کدام از ویژگی‌های این نمایشگر را بررسی کنیم.

 

 

کلید POWER

دکمه پاور اصلی‌ترین دکمه‌ای است که به برق دستگاه مربوط می‌شود. با به کارگیری قابلیت پاور می‌توان یخچال فریزر را روشن یا خاموش کرد. البته برای خاموش  یا روشن کردن دستگاه باید نزدیک ۳ ثانیه دستتان را روی دکمه خپگی دهید لغایت تغییر اعمال شود.

 

کلید MODE

کلید مد به طور قبل فرض برای این طراحی شده که اگر احتیاج به تغییر دما یا ویژگی‌هایی داشتیم بتوانیم با نگه داشتن این کلید به مدت ۳ ثانیه چگونگی یخچال را به حالت پیشین برگردانیم.

 

کلید SUPER

کلید سوپر شرایطی فراهم می‌کند الی یخچال فریزر شما در حالت سردتری کار کند. پرکار کردن ویژگی سوپر مایه کارکرد همیشگی و بی‌وقفه دستگاه است و فقط در شرایط خاصی مورد بهره‌گیری قرار می‌گیرد.

 

کلید MUTE

برای کل ما قبل آمده که برای مدت طولانی در یخچال را مفتوح نگه داشته باشیم. این حالت معمولا در زمانی رویداد می‌افتد که مشغول چیدن یا برداشتن وسایل درون یخچال باشیم. وقتی در یخچال مفتوح می‌ماند سیستم آگاهانیدن به پیشه می‌افتد و آغاز به بوق زدن می‌کند و اعلام می‌دارد که باید هر چه سریع‌تر در یخچال بسته شود، چرا که این مسئله موجب آسیب به موتور و برآفروختن دستگاه می‌شود. اگر فکر می‌کنید سیستم اعلام هشدار بوق یخچال برای شما آزاردهنده است می‌توانید با نگه داشتن دکمه میوت، آن را در حالت بی‌صدا قرار دهید.

 

کلید LOCK

کلید لاک می‌تواند هر خاصیت یا امکان خاصی که دستگاه دربرگیرنده می‌شود را قفل کند و اگر برای ۳ ثانیه این دکمه را تنگنا دهید آن را لغو کند. این قابلیت برای کودکان استعمال بسیاری دارد و با عنوان قفل کودک شناخته می‌شود.

lavazemkhanegi بازدید : 26 دوشنبه 04 اسفند 1399 نظرات (0)

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مقاله به بررسی روش خرید کولر گازی و لوازم خانگی از یکی از واردکنندگان با قیمت مناسب می‌پردازیم. اگر قصد خرید یک کولر گازی برند و باکیفیت را دارید باید هزینه قابل توجهی بابت این خرید بپردازید، بنابراین بهتر است خرید خود را از واردکنندگان کولر گازی در ایران انجام دهید تا علاوه بر اینکه از اصالت کالا اطمینان خاطر پیدا می‌کنید، کاهش هزینه نسبتاً قابل توجهی را نیز در خرید خود تجربه کنید.

خرید کولر گازی از واردکننده آن در ایران

هر کولر گازی تا به دست مصرف کننده نهایی برسد ممکن است توسط فروشنده و دلال‌ها ۲ تا ۱۰ میلیون تومان روی قیمت آن کشیده شده باشد، بخشی از این افزایش قیمت منطقی است و مربوط به چرخه خرید و فروش است، اما بخش عمده‌ای از این افزایش قیمت تنها به دلیل طمع ورزی یک‌سری دلال سودجو است که با خرید انبوه کولر گازی و اجناس دیگر و احتکار، باعث ایجاد تقاضای کاذب در بازار می‌شوند و پس از رسیدن قیمت به مرز دلخواه کم کم کولر گازی هارا وارد بازار می‌کنند. شما با آشنا شدن با وارد کنندگان کولر گازی در ایران می‌توانید لذت یک خرید مطمئن و ارزان را تجربه کنید و این خرید لذت بخش را با دوستان و آشنایان خود در میان بگذارید.

واردکننده کولر گازی در ایران کدام شرکت است؟

فروشگاه نوین مارکت واردکننده کولر گازی از کشورهای تولیدکننده کولر گازی است، این شرکت نمایندگی کولر گازی اجنرال در ایران را برعهده دارد، به همین دلیل قیمت کولر گازی اجنرال در نوین مارکت نسبت به کل بازار پایین‌تر است.

کولر گازی برندهای معروف دیگر همچون بوش، سامسونگ، ال جی و گری توسط این شرکت به صورت مستقیم وارد ایران می‌شود و شما می‌توانید این کولر گازی‌ها را با قیمت مناسب از نوین مارکت خریداری نمائید.

خرید کولر گازی از سایت‌های خارجی

یکی از روش‌های خرید خوب از سایت‌های خارجی است، برای مثال برخی از دوستان از فروشگاه انگلیسی زبان آمازون برای خرید کولر گازی استفاده می‌کنند، به امید اینکه در نهایت هزینه کمتری را بپردازند ولی جالب اینجاست حتی با این روش نیز شما هزینه‌ای بیشتر نسبت به فروشگاه نوین مارکت پرداخت خواهید کرد.

خرید کولر گازی از فروشگاه نوین مارکت بانه

خرید کولر گازی از این برند معتبر به راحتی آب خوردن است!

منبع:

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 51
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 388
  • بازدید سال : 9,117
  • بازدید کلی : 23,033